۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲

محمد تابع:

تجهیزات ورزش جانبازان و معلولین را بومی سازی کردیم

تجهیزات ورزش جانبازان و معلولین را بومی سازی کردیم

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: تجهیزات ورزش مورد نیاز جانبازان و معلولین در چند رشته را بومی سازی کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تابع در مراسم رونمایی از تجهیزات ملی کمیته ملی پارالمپیک که امروز برگزار شد، گفت: تلاش زیادی برای تولیدات ملی و بومی سازی وسایل در بخش ورزش جانبازان و معلولین صورت گرفت. اقدامات زیادی برای خریداری وسایل شد و رایزنی‌های زیادی انجام گرفت.

وی ادامه داد: از طریق کمیته ملی پارالمپیک با شرکت‌های سازنده که مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک هستند ارتباط گرفتیم اما پاسخ آنها برای همکاری و در اختیار گرفتن تجهیزات لازم منفی بود.

تابع تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی و با همکاری وزارت دفاع اما تولید برخی تجهیزات را با استانداردهای لازم آغاز کردیم که یکی از آنها میز وزنه برداری است که به زودی تولید انبوه آن را آغاز می‌کنیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: بحث بعدی تولید رمپ بوچیا است. ورزشکاران این رشته از این امکانات محروم بودند، اما با همکاری وزارت دفاع، بومی سازی شد و نمونه اولیه به دستمان رسید و تولید انبوه خواهد شد. موضوع بعدی تولید توپ بوچیا بود که اقدامات مربوطه برای تولید آن انجام شده است. همچنین بحث بومی سازی دیسک و دیگر وسایل در دوومیدانی انجام شده است.

تابع به تولید نوشابه‌های ورزشی که با همکاری یک شرکت انجام می‌شود هم اشاره کرد و تاکید کرد: این نوشابه خاص ورزش تولید می‌شود. این نوشابه حاوی مواد مورد نیاز و متناسب با ورزشکاران است. در واقع با این نوشابه، املاح مورد نیاز ورزشکاران تامین می‌شود و بدن آنها به مرحله ریکاوری می‌رسد.

کد خبر 5141936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha